Monday, June 4, 2018

DULU KAKI SELALU RASA SEJUK, SEKARANG DAH HILANG

Hujung Kaki Sejuk, Dingin


Pernah tak anda rasa sejuk di hujung kaki? Atau rasa cramp dan kejang?

Dulu saya kerja di pejabat, jadi kalau duduk di depan komputer berjam-jam tu memang perkara biasa. Selepas beberapa bulan, kaki saya rasa lain. Entah kenapa, hujung kaki selalu saja rasa sejuk. Saya pakai stokin dan kasut tapi sama saja tak ada bezanya. Sedangkan persekitaran saya panas! Badan dan kepala tak ada masalah! 

Tapi hujung kaki yang sejuk.

Kaki sejuk, dingin ialah salah satu simptom salur darah tersumbat
Kaki Sejuk - Fenomena biasa atau simptom kepada masalah yang lebih serius?

Saya sangka kaki sejuk itu normal. "Lagipun," saya fikir, "Saya ni kurus dan masih muda. Mustahil saya ada sakit teruk-teruk!" Jadi saya biarkan saja dan cuba kerja seperti biasa. Ya, kaki sejuk tu tak menyenangkan, tap mahu buat macam mana kan?

3 bulan lepas, saya terjumpa satu kedai yang menawarkan pemeriksaan mikro-peredaran darah (microcirculation test). "Macam menarik..." Jadi saya pergilah cek.

Terkedu saya selepas result keluar. Patut lah kaki selalu sejuk!!! Tapi sebelum saya sambung cerita...

Apakah penyebab kaki sejuk?


Dalam persekitaran yang sejuk, kebiasaannya hujung kaki dan tangan akan merasa sejuk dahulu. Ini kerana, badan kita akan memfokuskan peredaran darah dan haba kepada organ-organ penting di kepala (otak) dan badan (jantung, paru-paru, hati) agar kita boleh hidup. Itu sebabnya kawasan kaki dan tangan akan berasa sejuk dahulu.

Tapi kalau persekitaran kita panas, tapi hujung badan kita sejuk, itu tanda-tanda bahawa salur darah kita semakin sempit atau tersumbat.

Cek risiko sakit jantung melalui pemeriksaan salur darah
Sumbatan pada salur darah - atau thrombosis - boleh mengakibatkan kaki menjadi sejuk

Simptom-simptom Peredaran Darah yang Tersumbat:

  • Selalu rasa letih dan mengantuk
  • Kepala pening dan berasa ringan
  • Kaki atau tangan sejuk, selalu cramp
  • Sakit yang mencucuk di kawasan jantung

Apa Perlu Buat Kalau Ada Simptom-Simptom Ini?

Ada tiga perkara yang harus kita ubah:
  1. Pemakanan
  2. Gaya Hidup
  3. Rawatan
Selain di atas, terdapat juga cara alternatif untuk membantu melancarkan peredaran darah secara selamat dan efektif...

Stokin Vken - Melancarkan Peredaran Darah Melalui Sinar Inframerah Jauh 


Stokin Vken untuk kaki sejuk, dingin
Mineral dalam stokin Vken memancarkan haba ke kaki

Apa itu Stokin Vken?


Stokin Vken ialah stokin unik buatan Taiwan yang ditenun secara 3D dan mengandungi pelbagai jenis mineral kesihatan di dalam fabriknya. Mineral-mineral ini memancarkan sinaran inframerah jauh (Far Infrared Ray, atau FIR) dan ion negatif untuk memberi khasiat kepada pengguna.

Terapi FIR dan ion negatif telah lama digunakan untuk rawatan kesihatan, khususnya dalam melancarkan salur darah dan memulihkan sel rosak di dalam badan. Yang bagusnya, anda boleh mendapat manfaat rawatan tersebut setiap hari hanya dengan memakai stokin!


Stokin Vken memanaskan kaki yang sejuk dan meredakan bengkak
Pemakaian Stokin Vken dapat membantu rawatan peredaran darah di kaki

Stokin VKEN


Stokin ini bukannya barang ajaib atau sakti, kerana unsur FIR dan ion negatif itu telah pun dibuktikan oleh kajian sains. Dan stokin ini tidak memberi keajaiban "Pakai sehari terus sembuh"... Tapi ramai yang mengalami penyakit serius dapat nampak perubahan selepas memakai stokin ini.

Bagi saya pula, Syukur Alhamdulillah... Saya tidak pernah mengalami masalah kaki sejuk sejak memakai stokin ini.


Melalui stokin ini, anda dapat melancarkan peredaran darah:

  • Tanpa perlu makan ubat
  • Tanpa suntikan
  • Tanpa pembedahan


TESTIMONI


"Saya beli 3 pasang stokin sebelum balik KL. Banyak perubahan lepas pakai! Kaki saya dah tak sejuk. Terima kasih sangat-sangat! Dah bertahun-tahun saya cari produk macam ni." - Puan Kamaria, Kuala Lumpur

"Lepas saya beli stokin Vken, malam tu saya tidur lena sangat. Kaki rasa hangat. Saya nak beli 2 pasang lagi supaya boleh pakai setiap hari!" - Puan Dina, Kota Bharu


Jika anda ingin berikhtiar mencari jalan untuk masalah kaki sejuk, sila hubungi Cikgu Siti melalu telefon/SMS/WhatsApp di:



1 comment:

  1. nak tanya hujung kaki saya terasa sejuk sudah satu bulan...tambah² pakai kasut masa kerja sejuk dia rimas nak buat kerja...lepas tu mencucuk kat dada...boleh tahu tak apa sebabnye

    ReplyDelete