Saturday, July 14, 2018

Bagaimana dari GRADUAN yang kusut mencari kerja akhirnya menjadi USAHAWAN yang girang. Ini RAHSIA nya !

Perniagaan MXB
Girangnya bila INCOME HARI-HARI


Salam sejahtera, 


Hai, panggil saya Arif. Dulu arif tak minat bisnes MLM walaupun mak memang peniaga MLM tegar. Mak sanggup berhenti kerja di sebuah bank untuk buat bisnes MLM. Banyak kali mak ajak tapi arif memang tak minat. Pada pandangan arif bisnes MLM ni SUSAH!. Kena jual barang dan cari orang. Namun arif kagum bagaimana mak boleh bertahan dan berjaya dalam bisnes MLM.



Saya dibesarkan dengan duit MLM
Mak kata dengan berniaga MLM Allah bagi rezeki lebih


Satu hari mak hantar artikel yang di tulis oleh Tun Mahathir, Perdana Menteri Malaysia yang ke 7. Bila mana Tun M sendiri begitu optimis hala tuju industri Multi Level Marketing menjelang 2020, ia telah membuka mata arif.



Bisnes MLM lumayan kalau buayt bersungguh
Kata Tun M industri terbaik 2020 adalah bisnes Network Marketing

Kisah bermula...


Kisah arif bermula selepas SPM
Gambar arif masa buat pasport

Kisah arif bermula selepas SPM. Arif dapat tawaran MARA untuk belajar di Kanada dalam bidang Bio-Teknologi selama 4 tahun. Tamat belajar arif balik ke Malaysia. 

Kanada adalah negara paling hujung di Amerika Utara, kata mak "Negara hujung dunia." Penerbangan panjang memakan masa 2 hari dengan transit di 3 buah negara serta perlu menunggu berbelas jam di lapangan terbang, sebelum tiba di KLIA.  Arif akui ia sangat meletihkan!.


Merantau ke Kanada
Sikit punya jauh tu Kanada dari Malaysia

Mencari Jalan Keluar 

Habis belajar, arif menganggur 3 bulan sebelum dapat kerja secara kontrak 6 bulan di syarikat GLC, Biotech Corpn. Selepas 6 bulan, bos serapkan terus sebagai pekerja tetap (kerja bagus kot). Namun tak sampai setahun arif ambil keputusan untuk berhenti kerja. Duit gaji yang dikumpul masa bekerja arif gunakan untuk merantau semula ke Kanada. Lagipun arif dah apply "Work Permit" selepas habis belajar dulu. Arif memang nak cabar diri bekerja di luar negara disamping mencari pengalaman, mak pun sokong untuk hidup berdikari!.

Mengganggur 2 bulan di Kanada

Duit simpanan makin habis!. 2 bulan arif tak dapat kerja!. Namun syukur berkat doa mak, tiba-tiba datang tawaran kerja. Dapat gaji dalam 1500 CAD (lebih kurang RM4,500 duit Malaysia). Walaupun mata wang Kanada lebih tinggi dari ringgit namun kos hidup Kanada sangat tinggi. Sewa sebuah bilik kecil di apartment mencecah 400 CAD (dalam rm1,200). Itu belum lagi tambang dan makan. Kusut fikiran bila hujung bulan namun arif cuba cari jalan untuk tambah income.


Sara hidup tinggi di Kanada
Sara hidup di Kanada sangat tinggi 


Arif lihat ramai yang berjaya dalam bisnes online jadi arif turut mengambil peluang utuk mencuba. Perniagaan online arif yang pertama menjual racket dan bola ping pong, arif beli kat Alibaba dan jual di Amazon. Tapi frust jugak sebab masih tak menghasilkan jualan yang diharapkan. Mak adalah guru Pemasaran Online. Kata mak, "Banyak teknik kena belajar kalau nak buat duit kat online, balik Malaysia BELAJAR!."


Jual barang di Amazon
Amazon platfom peniaga online 


Berniaga online bola pingpong
Bisnes online pertama 


Cita-cita arif nak duduk terus di Kanada lalu arif mohon dapatkan PR (penduduk sementara) sebelum dapat kerayakatan penuh. Permohonan PR arif diluluskan sebelum Ramadhan (rezeki cepat lulus). Jadi arif fikir nak balik ke Malaysia untuk beraya bersama keluarga dulu sebelum balik semula dan menetap di Kanada. Dalam tempoh 3 tahun arif tak boleh keluar kecuali kecemasan (Syarat untuk dapat kerakyatan penuh Kanada).

Jadi boss sendiri

Ingatkan selepas raya saya nak balik semula ke Kanada tapi mak nasihatkan "Jadi Boss Sendiri" dan bina perniagaan MLM di Malaysia dulu (Mak memang tak putus asa pujuk arif).



Mak kata dengan duit MLM dia tanggung kami 3 beradik
Mak kata dengan duit MLM dia besarkan kami 3 beradik


"Banyak peluang di Malaysia kalau rajin berusaha. Bumi kita lubok emas, berduyun-duyun orang datang tempat kita buat duit. Buat apa pergi jauh-jauh sedangkan depan mata kita tak rebut," kata mak lagi

Mak suruh arif buka minda, buat perniagaan MLM. Sekarang ni kata mak mudah, tak macam masa mak buat MLM dulu. Buatlah pemasaran secara ONLINE. Kata mak, "Aktiviti pemasaran ni ibarat macam kita makan nasi. Hari-hari kita perlu makan untuk hidup. Samalah dengan pemasaran, kita perlu hari-hari jemput pelanggan datang. Gunakan teknologi untuk jemput pelanggan. Belajar dan KUASAI DUNIA ONLINE"

Arif fikir betul juga kata mak. Lagipun mak nak arif mahir dalam Pemasaran Online. Hajat balik Kanada arif tangguhkan dulu. Arif boleh bantu mak menguruskan perniagaan di Sabah, sambil berpeluang belajar online. Di sini mak membuka stokis yang menjual herba kesihatan TASLY serta menguruskan penyewaan Bilik Seminar Sabah selain mak juga tenaga pengajar yang mengajar Pemasaran Online. Biar arif belajar berniaga dengan mak dulu.


Cipta Masa Depan


Masa PRU14, arif ke Kuala Lumpur bersama mak untuk mengundi. Bila  kerajaan Pakatan Harapan menang, mak cakap arif ini "MALAYSIA BARU" dan  mak yakin kerajaan PAKATAN HARAPAN akan bantu orang muda macam arif. Peluang terbentang luas di bumi Malaysia untuk arif Cipt Masa Depan!. Mak arif ni bermotivasi tinggi!.



Peluang orang muda berjaya
Mak bermotivasi tinggi

Nak buat bisnes apa?


Suatu petang awal ramadhan mak terserempak dengan kawan lama, uncle Midi di Setapak. Uncle Midi berkongsi tentang bisnes MXB serta "Stokin VKen." Mak tertarik dan nak dengar penerangan lanjut, jadi malam tu uncle midi bawa kami ke Casa Rimba di Taman Melawati. Mak cakap, "Arif, kita dengar dulu baru buat keputusan!."

Malam tu selepas Tarawih, kami berjumpa pasangan suami isteri, Mak Kaya dan Babah Jutawan. Mak kaya beri penerangan tentang Marketing Plan MXB serta 3 Bonus yang boleh dicapai HARI-HARI. Maknanya arif akan dapat income hari-hari bukan sebulan sekali macam di Kanada. Bonus juga bergantung pada kerajinan. Yerlah kalau rajin berusaha makin berganda dapat duit, tapi sistem MXB ni sangat mudah. Arif dah terbayang untuk tarik pelanggan guna kuasa Online, WOW seronoknya!.


Pelan Pemasaran MXB sangat mudah. Ada tiga BONUS tapi income hari-hari :-
  1. BONUS TAJAAN
  2. BONUS PASANGAN
  3. BONUS ROYALTY

Peluang bisnes MXB
Serius dengar penerangan dari Mak Kaya suami isteri

Semangat dengan MXB
WOW Depan rumah Mak Kaya yang dibeli tunai 2 juta hasil MLM


Apa yang mendorong arif join MXB ?

Arif seronok nak mulakan sebab inilah peluang untuk arif ubah cara hidup yang kusut kepada ceria. Jika arif buat bersungguh-sungguh, arif berpeluang ;
  • Boleh hidup mewah
  • Boleh beli kereta idaman
  • Boleh sediakan rumah yang selesa
  • Boleh bawa mak dan keluarga pergi jalan-jalan makan angin 
  • Macam-macam lagi arif boleh buat bila ada wang dan harta

Yerlah hampir semua orang menjadikan wang dan harta sebagai pendorong untuk menceburkan diri dalam dunia peniagaan. Jadi malam tu juga arif daftar jadi ahli dan mula belajar tentang produk yang ada dalam MXB.



Produk MXB
Rangkaian produk MXB


Paling laris STOKIN VKEN
No. 1 paling laris STOKIN VKEN


Esoknya kami dibawa ke pejabat MXB di Jalan Kelang Lama dan bertemu orang kanan MXB untuk dapat informasi lanjut berkenaan syarikat dan produk.


Nak berjaya dalam MXB
Bersama En. Jamil (kiri) dan Uncle Midi (Kanan)

enjoy 3 INCOME .
NAK enjoy 3 INCOME ?

Pelan Pemasaran MXB anda ENJOY 3 JENIS INCOME :-


ACTIVE INCOME
-Kita buat, Kita dapat


PASIF INCOME

-Income masih berjalan walaupun kita tidak aktif


RESIDUAL INCOME

-Income KITA boleh diwariskan kepada orang tersayang. BEST KAN!



Semua INCOME ada!
✔ Real bisnes!
✔ Syarikat Kukuh
✔ Bimbingan Keusahawanan BOP
✔ Telah TERBUKTI sejak 2005!



Bermotivasi bila berkumpul dengan orang yang dah berjaya
Tiap kali BOP sentiasa penuh



Dari pemuda yang KUSUT kini SERONOK berniaga


Atas nasihat mak, arif mendalami ilmu online dengan belajar dari guru online. Mak hantar Arif belajar memasarkan produk Vken melalui Facebook dari Cik Sahaeil. 



Arif belajar memasarkan produk Vken melalui Facebook dari Cik Sahaeil.
Belajar Facebook di Setia Alam

Arif semakin seronok menikmati kerjaya sebagai usahawan online sekarang. Kerja tak stress, apatahlagi bila ada ILMU bagaimana nak  memanggil pelanggan datang mencari produk kita. Namun paling gembira bila arif dikelilingi mentor, upline serta rakan-rakan yang positif yang nak arif berjaya. Tambah "happy" bila hari-hari dapat duit rm200 - rm500 sehari. 

Perhatian: Nak bebas kewangan?

Pening memikirkan masalah perniagaan atau yang nak cari extra income boleh hubungi 017-6992440 untuk menyertai program MXB di seluruh Malaysia. 


Kini matlamat Arif nak bagi peluang pada rakan-rakan GRADUAN

  • Yang Dah Bosan Makan Gaji 
  • Yang Memburu Kerja
  • Yang Nak Cari Extra Income
  • Yang Nak Berniaga Tapi Tak Tahu Bagaimana Bermula

JOIN SAUDAGAR AHMAD ALBAB
JOIN SAUDAGAR AHMAD ALBAB


Potensi Tanpa Had Peluang Tanpa Had
Arif nak bantu GRADUAN



SERTAI TEAM SAUDAGAR AHMAD ALBAB 


Aktiviti team Saudagar Ahmad Albab




SAYA NAK JOIN

Perrtanyan VKen disini
Perrtanyan 

012-260 6478  (Arif)
017-699 2440  (Cik Gu Diya)



MXB BOP
 MXB SABAH




[ COMING SOON ] - Penerangan Peluang Bisnes MXB (B.O.P) di Sabah 





012-260 6478  (Arif)
017-699 2440  (Cik Gu Diya)



Lokasi

Bilik Seminar WOW - Sabah

BLOK E-1-5, LORONG KK TAIPAN,
INANAM NEW TOWNSHIP, INANAM,
88450 Kota Kinabalu, Sabah








MXB bisnes terbaik
Jom melangkah membina masa depan



BOOK SEAT ANDA SEKARANG!



TEMPAT TERHAD


012-260 6478  (Arif)
017-699 2440  (Cik Gu Diya)

Daftar DiBawah!




Follow Kami:-



Instagram Vken
INSTRAGRAM



 Facebook VKEN
FACEBOOK









Email       :  sihatdisini@gmail.com
Blog        :   sihatdisini.blogspot.com

No comments:

Post a Comment